اقتصاد

  |  

ارزهای دیجیتالی با کاهش قیمت مواجه شدند !

در پی اقدامات نظارتی کشور چین بر روی بازار ارز های مجازی، اکنون این رمزارز ها از رکورد شکنی ها بازماندند و نسبت به قیمت خود در روز های گذشته عقب نشینی کردند.

بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتالی که در چند روز گذشته فراتر از بالاترین قیمت های خود رفته و اصطلاحا رکورد شکنی کرده بودند اکنون به علت نظارت های شدید کشور چین بر دارایی های دیجیتالی، روندی نزولی را در قیمت خود پیش گرفتند.

محبوب ترین و اولین ارز دیجیتالی جهان یعنی بیت کوین در روز گذشته 8 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 60 هزار دلار رسید. البته در ساعت 08:00 امروز به وقت گرینویچ توانست کمی رشد قیمت نیز داشته باشد و به 60643 دلار رسید.

رمزارز های اتر، پولکادوت و دوج کوین نیز به ترتیب 8 درصد، 11 درصد و 6 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. اکنون اتر به 4301 دلار و دوج کوین به 0.25 دلار رسیده است. دیگر ارز های مجازی نیز وضعیت به مراتب بدتری را تجربه می کنند.

براساس کنفرانسی که مجموعه کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) به تازگی برگزار کرد، این ارگان می خواهد برای هرگونه شرکت دولتی که در زمینه استخراج بیت کوین و سایر ارز های مجازی فعالیت می کند، جریمه و تنبیهی را در نظر بگیرد چرا که این عمل طبق دستور دولت این کشور ممنوع اعلام شده و افزایش مصرف برق و انرژی به همراه انتشار کربن را نیز در بر خواهد داشت.

اکنون تشدید اعمال نظارتی بر بازار رمزارز ها سبب شده تا ارزش جهانی این بازار با 7 درصد کاهش به 2.66 تریلیون دلار برسد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved