اقتصاد

  |  

ارز دیجیتال بیت کوین همچنان روندی نزولی دارد !

بیت کوین سال جدید میلادی را با افت قیمت آغاز کرده و این رویه همچنان ادامه دارد تا جایی که در روز جمعه شاهد کاهش بی سابقه این رمزارز در طی سه ماه گذشته نیز بوده ایم.

ارز مجازی بیت کوین در سال میلادی 2021، فراز و نشیب های زیادی را سپری کرد و حتی توانست در ماه نوامبر، رکورد بالاترین رقم یعنی 69 هزار دلار را نیز کسب کند. در روز های پایانی سال میلادی 2021 بیت کوین با کاهش ارزش رو به رو شد و تا کانال 47 هزار دلار نیز پایین آمد اما اکنون با ورود به سال میلادی جدید، این رمزارز کاهش چشمگیری را در قیمت خود تجربه کرده است و به پایین ترین ارزش خود در سه ماه گذشته رسیده است.

بیت کوین به نسبت رکورد بالاترین قیمت خود یعنی 69 هزار دلار، با 40 درصد کاهش ارزش همراه بوده است. بزرگترین سکه دیجیتالی جهان به یکباره با 3.7 درصد کاهش قیمت، به 40938 دلار نزدیک شده است در حالی که این میزان کاهش قیمت از ماه سپتامبر سال 2021 تا به امروز مشاهده نشده بود.

در پی این کاهش قیمت در ارز بیت کوین، دومین ارز بزرگ جهان یعنی اتر نیز با افت قیمت محسوسی همراه بوده است. اتر با 9 درصد کاهش ارزش به پایین ترین رقم خود به نسبت ماه سپتامبر رسیده است.

کاهش ارزش بازار ارز های مجازی را می توان به افزایش زود هنگام و سریع نرخ سود های بانکی در پس مهار تورم های به وجود آمده در کشور هایی نظیر آمریکا دانست. همچنین پس از ممنوع اعلام شدن استخراج بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتالی از سوی کشور چین، بسیاری از ماینر ها به کشور قزاقستان هجوم بردند اما با قطع شدن شبکه سراسری اینترنت این کشور، می توان گفت که سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری بر روی دارایی های پر ریسک نخواهند بود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved