اقتصاد

  |  

احتمال کاهش قیمت مسکن و کند شدن رشد دستمزدها در هلند

پیش‌بینی رئیس بانک مرکزی هلند در خصوص احتمال کاهش قیمت مسکن و کند شدن رشد دستمزدها در این کشور

کلااس نات، رئیس De Nederlandsche Bank (DNB)، بانک مرکزی هلند، گفت: علیرغم سیگنال هایی مبنی بر متوقف شدن کاهش قیمت مسکن در هلند، کاهش جدید در قیمت فروش مسکن امکان پذیر است. او در گفتگو با ANP گفت: "من نمی توانم رد کنم که قیمت ها برای چند ماه افزایش یابد، اما بعدا برای چند ماه دوباره کاهش یابد." وی همچنین گفت: به نظر می رسد دوره ای که در آن دستمزدها با سرعت بیشتری افزایش یافته است، به پایان رسیده است.

در سال گذشته و اوایل سال جاری، میانگین قیمت فروش خانه‌های مسکونی به میزان قابل توجهی ارزان‌تر شد. این کاهش قیمت عمدتاً به دلیل افزایش نرخ بهره وام مسکن است که میزان پولی را که بسیاری از افراد می توانند برای خرید خانه وام می گیرند کاهش می دهد.
اما آخرین ارقام بازار مسکن نشان می‌دهد که قیمت‌ها پس از ماه‌ها کاهش، در واقع دوباره افزایش یافته‌اند. خانه‌های تحت سکونت هنوز هم ارزان‌تر از یک سال پیش هستند، اما خریداران خانه در مقایسه با اوایل سال جاری هزینه بیشتری می‌پردازند.

نات گفت: توسعه قیمت مسکن در حال حاضر به راحتی قابل پیش بینی نیست. "الگوهای فصلی نیز نقش دارند. معمولاً در یک خط مستقیم پیش نمی روند." رئیس DNB همچنین اذعان کرد که او در واقع انتظار داشت قبل از شروع به افزایش قیمت ها، اصلاح قیمت بیشتری صورت گیرد.

نفیسه سجادی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved