دانش

  |  

آیا پایان همه گیری ویروس کووید - 19 با وجود قرص های خوراکی کرونا نزدیک است ؟

کنترل ویروس کرونا با آغاز واکسیناسیون در سراسر جهان تقریبا خوب به نظر می رسد اما برخی محققان بر این باورند که کشف قرص های خوراکی کرونا می تواند همانند پنی سیلین یک کشف بزرگ باشد.

مدت نسبتا طولانی است که ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و روز به روز هم با جهش های مختلف از آن رو به رو می شویم. اما زمانی که شرکت های داروسازی، واکسن های این بیماری را کشف و تولید کردند، مقداری وضعیت بهتر شد.

حال شرکت فایزر که خود یکی از تولید کنندگان واکسن کووید-19 نیز بود به همراه شرکت مرک موفق شده اند تا قرص های خوراکی را تولید کند که به گفته شرکت مرک، مصرف دو عدد از داروی این شرکت (مولنوپیراویو)، در طول روز و در 5 روز اول مشاهده علائم بیماری کرونا، می تواند خطرات ناشی از بستری شدن و یا مرگ و میر را به میزان 50 درصد کاهش دهد. همچنین شرکت فایزر نیز اعلام کرده تاثیرگذاری قرص های خوراکی این شرکت در کاهش مرگ و میر و یا خطرات دیگر، 90 درصد می باشد.

با این تفاسیر، شرکت مرک همچنان به دنبال تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است تا بتواند مجوز نهایی برای استفاده از این قرص ها را بگیرد و از طرف دیگر شرکت فایزر نیز اقدامی برای کسب مجوز ضروری برای استفاده از قرص های خوراکی اش را انجام نداده است.

با اینکه پژوهشگران همچنان تاکید دارند که واکسیناسیون بهترین راه برای سرکوب کردن این پاندمی است اما باید پذیرفت که وجود چنین قرص های خوراکی، می تواند سهولت استفاده و دسترسی را برای عموم بالا ببرد و همچنین برای بسیاری از افراد که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، کارآمد باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved