دانش

  |  

آیا خوردن پوست کیوی مضر است ؟

برخی از افراد در هنگام خوردن میوه کیوی، پوست این میوه را نمی گیرند و همراه با پوست آن را مصرف می کنند اما آیا خوردن پوست پرزدار این میوه مفید است و یا باعث به وجود آمدن مشکلات در بدن می شود ؟

اگر بخواهیم در رابطه با خود میوه کیوی، بدون در نظر گرفتن پوست آن صحبت کنیم باید بدانیم کیوی یک میوه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. 

همچنین با داشتن کالری پایین و چربی کم می تواند یک میوه بسیار مغذی باشد. به دلیل داشتن مقادیر بالا از ویتامین و آنتی اکسیدان ها، این میوه یک سپر بلا در برابر انواع بیماری هاست و می تواند روند پیر شدن را آهسته تر کند.

اما می خواهیم بدانیم که پوست این میوه همانند خود کیوی خاصیت دارد و یا اصلا می توان آن را مصرف کرد ؟

جواب این سوال، بله است چرا که خوردن کیوی با پوست مثل این می مانند که شما گوشت خورده باشید اما مواد مغذی بیشتری را همراه با سه برابر فیبر بیشتر وارد بدن تان کنید، این ویژگی به شما احساس سیری فوق العاده ای خواهد داد که می توان از آن در رژیم های غذایی برای کاهش وزن استفاده کرد. همچنین پوست این میوه برای بهبود عملکرد در دستگاه گوارش توصیه شده است.

همچنین پوست این میوه همانند خود کیوی دارای مقادیر بسیار بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که باعث کاهش سرعت روند پیری و مصونیت در برابر بیماری ها می شود.

اما قبل از مصرف کیوی با پوست حتما فراموش نکنید که آن را خوب با آب بشویید و مطمئن شوید کثیفی و گرد و خاک روی پوست آن از بین رفته باشد. همچنین امکان دارد خوردن این میوه برای برخی افراد توصیه نشود چرا که کیوی به صورت طبیعی دارای مقادیر بالایی اگزالات است، مصرف این ماده برای افرادی که سابقه بیماری های کلوی و یا مشکلات مربوط به کیسه صفرا دارند اصلا توصیه نمی شود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved