دانش

  |  

آیا تخم مرغ برای افراد دارای دیابت مجاز است ؟

خوردن تخم مرغ برای افراد دیابتی نه تنها بلامانع است بلکه برای کاهش قند خون باید در صبحگاه این غذا را مصرف کنند.

افرادی که دارای بیماری دیابت هستند معمولا در هنگام صبحگاه و بعد از صرف وعده صبحانه با افزایش قند شدیدی رو به رو می شوند که این امر می تواند ناشی از نوع رژیم غذایی که اصطلاحا رژیم غذایی غربی نام دارد و دارای مقادیر زیادی کربوهیدرات است، باشد و یا تلفیق مقاومت انسولین در بدن این افراد در هنگام صبح نیز می تواند قند خون را افزایش دهد.

نوع وعده صبحگاهی برای دیابتی ها حائز اهمیت چرا که اگر رژیم غذایی مناسبی را رعایت نکنند بدون شک با افزایش قند خون همراه خواهند شد. حال محققان با بررسی های انجام شده، متودی جدید برای کاهش قند خون در هنگام صبحگاه و همچنین کنترل آن در طول روز پیشنهاد دادند که علاوه بر تاثیرگذاری بر روی میزان گلوکز خون، بر دیگر عوارض دیابت هم تاثیرگذار خواهد بود.

طبق مطالعات جدید، افرادی که دارای دیابت نوع دوم هستند می توانند قند خون خود را در طی روز با مصرف صبحانه پرچرب که میزان کربوهیدرات پایینی دارد، کنترل کنند.

محققان با انجام یکسری آزمایشات به این نتیجه رسیدند که برای جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون پس از صرف وعده صبحانه و حتی داشتن کنترل بهتر بر میزان گلوکز خون در طول روز، رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات به عنوان مثال تخم مرغ برای صبحانه بسیار تاثیرگذار خواهد.

رژیم غذایی سالم و مناسب عامل بسیار مهمی برای سلامت است، چه افرادی که دارای بیماری دیابت هستند و چه افرادی که هیچگونه بیماری ندارند باید رژیم غذایی خود را به بهترین شکل ممکن تغییر دهند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved