بین الملل

  |  

ایتالیایی ها خواستار حمایت از زنان افغان شدند

هزاران نفر در شهرهای سراسر ایتالیا برای حمایت از زنان افغان تظاهرات کردند

رم - هزاران نفر روز شنبه در شهرهای سراسر ایتالیا برای حمایت از زنان افغان تظاهرات کردند و خواستار ادامه فشار بین المللی بر رهبران طالبان در این کشور شدند تا زنان در زندگی آموزشی و سیاسی این کشور شرکت کنند.
در میان گروه های سازماندهنده این اعتراضات، اعضای بنیاد پانگه آ وجود داشتند، که 20 سال در پروژه های توسعه اقتصادی زنان افغان کار کرده بودند و قبل از اینکه طالبان قدرت را در دست گرفتند خود را در تخلیه آنها یاری رساندند.
در تظاهرات روز شنبه، طرفداران Pangea یک P روی دست خود کشیده بودند. این همان P بود که زنان افغان روی دستان خود نوشتند تا در فرودگاه کابل شناخته شوند و در هفته های پر هرج و مرج با خاتمه ماموریت های نظامی کشورهای غربی تخلیه شوند.
سیمونا لانزونی، معاون رئیس Pangea ، در جریان اعتراض رم گفت: "ما باید به اعمال فشار ادامه دهیم تا زنان نه تنها در آموزش بلکه در سیاست کشور خود نیز مشارکت داشته باشند." و سپس ما باید تخلیه های بشردوستانه را ادامه دهیم.
 به طور خاص، قبل از هر چیز به آن زنانی فکر می کنم که نتوانستند در ماه اوت وارد فرودگاه شوند اما امروز واقعاً در افغانستان در خطر هستند
. "

این رویداد با شعار "#Nonlasciamolesole (" آنها را رها نکنیم ") هزاران نفر را در چندین شهر ایتالیا به راه انداخت ، جایی که سخنرانان خواستار رصدخانه دائمی حقوق زنان در افغانستان در وزارت امور خارجه و سازمان ملل متحد شدند.

نفیسه سجادی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved