|  

چند ماده خوراکی که باعث هضم سریع‌تر غذا می‌شود

پرخوری یک نوع اختلال است که برخی افراد درگیر این اختلال هستند که عوامل مختلفی در بروز آن دخیل هستند؛ در اکثر مواقع زمانی که افراد دچار استرس و یا عصبانیت هستند به دلیل ایجاد تغییرات در بدن فرد تمایل ز...

پرخوری یک نوع اختلال است که برخی افراد درگیر این اختلال هستند که عوامل مختلفی در بروز آن دخیل هستند؛ در اکثر مواقع زمانی که افراد دچار استرس و یا عصبانیت هستند به دلیل ایجاد تغییرات در بدن فرد تمایل زیادی به مصرف انواع خوراکی‌ها و غذا‌ها پیدا می‌کنند و در نتیجه دچار پرخوری می‌شوند و به دلیل آنکه حجم زیادی از مواد غذایی وارد معده‌شان شده  احساس خوشایندی ندارند، بنابراین به دنبال راهکاری برای رفع این احساس هستند.

یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن این احساس ناخوشایند بعد از پرخوری این است که نزدیک به ۲ ساعت دیگر چیزی میل نکرده و  نخوابند چرا که این امر هضم غذا را با دشواری روبه‌رو می‌کند؛ اما گاهی اوقات افراد باز هم به دنبال این هستند که مصرف چه چیز‌هایی می‌تواند به هضم هرچه سریع‌تر غذاهاشان کمک کند.

مصرف زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین با خاصیت ضد التهابی است که مصرف آن سبب می‌شود التهاب ناشی از پرخوری از بین برود و حتی تا حدی از بروز و پیشرفت آن جلوگیری کند و همچنین سلامت مغز شما را بهبود ببخشد.

سرکه سیب

نوشیدن ترکیب یک فنجان آب با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب پس از پرخوری می‌تواند به سریع‌تر هضم شدن غذا‌هایی که مصرف کرده‌اید و همچنین پاکسازی کبد به شما کمک کند.

ماست و توت

هرچند که مصرف همزمان ماست با میوه‌های ترش برای بدن می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد، اما مصرف ماست یونانی با توت بعد از یک وعده پرخوری می‌تواند کمک کننده خوبی برای شما در هضم غذا باشد. ‏ماست حاوی ‏باکتری لاکتوباسیلوس است که برای بدن مفید است.

چای سبز

‏چای سبز، قند خون را ثابت نگه می‌دارد که همین امر سبب می‌شود تا شما دیگر تمایلی به میل کردن غذا‌ها و خوراکی‌ها نداشته باشید. از دیگر خواص چای سبز کمک به معده برای هضم سریع‌تر غذاست و حتی مصرف میانه آن می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

مصرف چای زنجبیل یا چای نعناع

مصرف این چای و دمنوش‌ها پاک سازی کبد و دستگاه تنفسی را به همراه دارد و همچنین به رفع انقباضات شکم می‌پردازد تا از این طریق هم دچار دل‌درد ناشی از پر خوری نشوید و هم غذای شما بهتر هضم شود.

رضا کیامنش
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved