فناوری اطلاعات

  |  

پرتاب 34 ماهواره ی اینترنتی دیگر به فضا توسط شرکت وان وب

شرکت وان وب همواره به دنبال گسترش مجموعه ماهواره های اینترنتی خود بوده است و به تازگی موفق شده تا 34 عدد دیگر هم به جمع ماهواره های خود در فضا بیافزاید.

پس از حدود دو روز تاخیر، شرکت آریان اسپیس در روز شنبه 11 اوت 34 ماهواره شرکت وان وب را با استفاده از موشک سایوز از پایگاه فضایی بایکونور واقع در قزاقستان به فضا برد.

به دلیل مشکلاتی پرتاب این 34 موشک با تاخیر مواجه شد چرا که در ابتدا قرار بود در تاریخ 19 اوت یعنی پنج شنبه پرتاب شود. پس از برطرف کردن مشکلات، این پرتاب به تاریخ 20 اوت موکول شد اما به درخواست تیم وان وب بار دیگر یک تاخیر 24 ساعته هم شامل این پروسه شد.

براساس برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده بود این ماهواره ها پس از پرتاب در حدود سه ساعت و 45 دقیقه بعد از موشک سایوز جدا شدند و در فاصله ی 450 کیلومتری از سطح زمین در مداری قرار گرفتند. این 34 ماهواره که مجموعا 5 هزار و 518 کیلوگرم وزن دارند قرار است تا در هفته ی آینده در مدار اصلی خود در فاصله ی هزار و 200 کیلومتری از سطح زمین قرار بگیرند.

این نهمین پرتاب شرکت آریان اسپیس برای ماهواره های وان وب می باشد که یعنی در حال حاضر شرکت وان وب 288 ماهواره در فضا دارد و هدف اصلی این شرکت هم ارائه اینترنتی پرسرعت و کم تاخیر در سطح جهان است.

هرچند در این میان رقبای سرسختی هم برای وان وب وجود دارد به عنوان مثال شرکت اسپیس ایکس که تا به امروز موفق به ارسال هزار و 700 ماهواره استارلینک به فضا شده است و همچنین شرکت آمازون که می خواهد 3 هزار و 200 ماهواره به فضا بفرستد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved