فناوری اطلاعات

  |  

فیسبوک و اینستاگرام تقریباً از فروشگاه اپلیکیشن اپل خارج شدند!

فیس بوک: اسناد فاش شده تهدید اپل برای حذف برنامه به دلیل فروش خدمتکاران را نشان می دهد.

اپل تهدید کرد که فیس‌بوک و اینستاگرام را از فروشگاه برنامه‌های خود خارج می‌کند زیرا این پلتفرم به عنوان ابزاری برای تجارت و فروش خدمتکار استفاده می‌شود.
بر اساس اسناد داخلی فیس بوک که توسط آسوشیتدپرس مشاهده شده است، غول فناوری دو سال پیش با ذکر نمونه هایی از تصاویر خدمتکاران و جزئیات بیوگرافی آنها که در فضای مجازی نمایش داده شده است، این تهدید را صادر کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس، حتی امروز، جستجوی سریع برای «خادیما» یا «خدمت‌کاران» به زبان عربی، حساب‌هایی را نشان می‌دهد که عکس‌هایی از آفریقایی‌ها و جنوب آسیایی‌ها را با سن و قیمت‌های درج شده در کنار تصاویرشان نشان می‌دهد.
پس از اقدام فیسبوک و غیرفعال کردن بیش از 1000 حساب کاربری، ظاهرا اپل یک هفته بعد تهدید خود را کنار گذاشت.
فیس‌بوک در بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود گسترش مداوم آگهی‌های استثمار کارگران خارجی در خاورمیانه، مشکل آزار خدمتکاران را جدی گرفته است.
غول رسانه‌های اجتماعی گفت: ما بهره‌کشی از انسان را بدون عبارات نامشخص ممنوع می‌کنیم.
ما سال‌هاست که با قاچاق انسان بر روی پلتفرم خود مبارزه می‌کنیم و هدف ما این است که از داشتن خانه‌ای در پلتفرم ما توسط هر کسی که به دنبال سوء استفاده از دیگران است، جلوگیری کنیم.
به گزارش واشنگتن پست، مارک زاکربرگ سال گذشته با انتخابی روبرو شد که یا از خواسته‌های حزب کمونیست حاکم ویتنام برای سانسور مخالفان ضد دولتی پیروی کند یا اینکه در یکی از پرسودترین بازارهای آسیایی فیس‌بوک به خطر بیفتد.
سه نفر از آشنایان به این تصمیم پس از صحبت به شرط ناشناس ماندن به روزنامه گفتند که مدیر اجرایی فیس بوک شخصا تصمیم گرفت که این شرکت با خواسته‌های هانوی موافقت کند.

به گفته فعالان محلی و حامیان آزادی بیان، پیش از کنگره حزب ویتنام در ژانویه، فیس بوک به طور قابل توجهی سانسور پستهای "ضد دولتی" را افزایش داد و به دولت اجازه داد تقریباً بر این پلت فرم کنترل کامل داشته باشد.
بر اساس برآورد سازمان عفو ​​بین الملل در سال 2018، این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد دلار درآمد سالانه در ویتنام دارد.
فیس‌بوک به واشنگتن پست گفت که انتخاب سانسور «برای اطمینان از اینکه خدمات ما برای میلیون‌ها نفری که هر روز به آن‌ها تکیه می‌کنند در دسترس باقی بماند» موجه است.
سخنگوی زاکربرگ این موضوع را رد کرد که تصمیمات زاکربرگ باعث آسیب می‌شود.

نفیسه سجادی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved