سیاست

  |  

فرانسه و آلمان در پی احیای مجدد اتحادیه در حال سقوط

رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون و صدراعظم آلمان اولاف شولتز قصد دارند روابط دو کشور را که به دلیل مسائلی همچون سیاست انرژی و خریدهای دفاعی متزلزل شده است، مجددا احیا کنند.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون و صدراعظم آلمان اولاف شولتز، روز سه شنبه در پاریس تلاش کردند تا روابط دو کشور را که به دلیل مسائلی از جمله سیاست انرژی و خریدهای دفاعی دچار اختلاف شده است، مجددا احیا کنند. آنها توافق کردند که همکاری بیشتری در زمینه سیاست دفاعی و انرژی داشته باشند. 

این نشست در حالی برگزار می‌شود که فرانسه نسبت به طرح آلمان مبنی بر ایجاد یک سپر موشکی اروپایی ابراز نگرانی کرده است. مکرون خواستار تقویت همکاری‌های اروپایی در زمینه دفاعی شده، اما هشدار داده است که این نباید به قیمت تضعیف امنیت فرانسه باشد. با این حال، مکرون و شولتز تأکید کردند که با وجود وجود اختلاف‌نظرهای گاه به گاه، آلمان و فرانسه همچنان باید به عنوان موتور محرکه اتحادیه اروپا عمل کنند. 

شولتز گفت: "ما ممکن است در برخی موارد نظرات متفاوتی داشته باشیم، اما ما همسایه‌ها هستیم، دوستان هستیم و باید کاری کنیم که اروپا قوی باقی بماند در این زمانه سخت."

فرانسه و آلمان سنتا محور اصلی اتحادیه اروپا به شمار می‌روند، اما روابط بین آنها در ماه‌های اخیر تیره شده است. مکرون از طرح آلمان برای ایجاد یک سیستم دفاع موشکی با هزینه 100 میلیارد یورو انتقاد کرده‌ است. او نگران است که این طرح باعث تضعیف امنیت فرانسه شود. همچنین، آلمان اخیرا طرحی را برای تقویت همکاری‌های دفاعی با دیگر کشورهای اروپایی از جمله لهستان مطرح کرده است. فرانسه نگران است که این امر منجر به تضعیف محور فرانسه-آلمان در اتحادیه اروپا شود.

بنابراین، نشست روز سه‌شنبه به منظور نزدیک کردن مجدد مواضع دو کشور حائز اهمیت است. مکرون و شولتز توافق کردند که همکاری‌ها را در زمینه‌های کلیدی از جمله دفاع، انرژی و سیاست خارجی تقویت کنند.

این نشست نشان می‌دهد که علی‌رغم وجود اختلاف‌نظرها، فرانسه و آلمان مصمم هستند موتور محرکه اتحادیه اروپا باقی بمانند و روابط خود را مجددا تقویت کنند.

منبع: www.dw.com

نفیسه سجادی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved