سیاست

  |  

دولت ائتلافی ایسلند قرار است پس از انتخابات قدرت خود را حفظ کند

به نظر می رسد دولت ائتلافی ایسلند پس از تجمع رای دهندگان در مرکز سیاسی در یک انتخابات ناپایدار پارلمانی به کار خود ادامه دهد

اعضای جدید پارلمان صبح روز یکشنبه 54 درصد زن بودند که تقریباً همه آرا شمارش شده بود.
اگر این عدد ثابت باشد ، پارلمان آلتینگ ایسلند برای اولین بار دارای اکثریت زن خواهد بود
.
بر اساس داده های گردآوری شده توسط بانک جهانی، هیچ کشوری در اروپا تا به حال کسب آرای زنان  بیش از50 درصد را پشت سر نگذاشته است و سوئد با 47 درصد نمایندگان زن در این زمینه پیشرو است.
نظرسنجی ها پیروزی احزاب چپ گرا را در انتخابات غیرقابل پیش بینی پیشنهاد کرده بود که در آن 10 حزب برای کسب 63 کرسی آلتینگ رقابت کردند.
در عوض، حزب استقلال راست میانه بیشترین سهم را از آن خود کرد و برای حزب ترقی خواه مرکزافزایش کرد.
قبل از انتخابات، این دو حزب همراه با حزب سبزهای چپ به رهبری نخست وزیر کاترین یاکوبسدوتیر، دولت ائتلافی سه حزبی ایسلند را تشکیل دادند. حزب وی چندین کرسی از دست داد، اما از پیش بینی نظرسنجی پیشی گرفت
.
احزاب حاکم در مجموع 37 کرسی را به دست آوردند و دو کرسی از انتخابات گذشته کسب کردند.
این سه حزب اعلام نکرده اند که آیا برای یک دوره دیگر نیز با یکدیگر همکاری خواهند کرد یا خیر، اما با توجه به حمایت شدید رای دهندگان به نظر می رسد این امر محتمل است.
تغییرات آب و هوایی در دستور کار انتخابات در ایسلند، کشوری جزیره ای آتشفشانی با یخچال های طبیعی با حدود 350 هزار نفر جمعیت در آتلانتیک شمالی، در رتبه نخست قرار داشت.
یک تابستان فوق العاده گرم با استانداردهای ایسلندی - با 59 روز دمای بالای 20 درجه سانتی گراد - و کوچک شدن یخچال ها به گرم شدن کره زمین در برنامه سیاسی کمک کرده است.
اما به نظر نمی رسد که این امر به افزایش حمایت از هر چهار حزب چپ گرای تبدیل شده است که برای کاهش انتشار کربن بیش از ایسلند که بر اساس توافق آب و هوایی پاریس متعهد شده اند، مبارزه کرده اند.

 

انتظار می رود نتایج نهایی اواخر یکشنبه اعلام شود.

نفیسه سجادی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved