فناوری اطلاعات

  |  

در ماه آبان باید منتظر خارج شدن سرویس های اینترنت های ماهواره ای از حالت آزمایشی باشیم

طبق گفته های جدید ایلان ماسک، آبان ماه سال جاری خدمات سرویس های اینترنت ماهواره ای از حالت آزمایشی خارج خواهند شد.

به نظر می رسد شرکت اسپیس ایکس که تحت مالکیت ایلان ماسک است، می خواهد هرچه سریعتر فرآیند توسعه پروژه استارلینک (سرویس های اینترنت ماهواره ای) را در سراسر جهان گسترش دهد. براساس گفته های ایلان ماسک، آبان ماه امسال این پروژه از حالت آزمایشی خارج خواهد شد و جای خودش را به سرویسی با کیفیت تر خواهد داد.

در حال حاضر استارلینک برای مناطق آمریکای شمالی، قسمت هایی از اروپا به صورت کامل قابل دسترسی است اما شرکت اسپیس ایکس، خدمات اینترنت ماهواره ای را به صورت آزمایشی برای قسمت های دیگر نظیر شیلی، نیوزلند و استرالیا نیز ارائه کرده بود. همچنین انتظار می رود در روزهای آینده شاهد اضافه شدن کشورهای دیگری مانند ژاپن، فیلیپین، مکزیک و آفریقای جنوبی به لیست خدمات آزمایشی پروژه استارلینک باشیم.

کارشناسان بر این باورند که با گسترش پوشش این شبکه اینترنتی تعداد کاربران هم افزایش پیدا می کند و چه بسا این پروژه برای افرادی که در روستا های دور افتاده زندگی می کنند میتواند بسیار جذاب باشد. طبق توئیت ایلان ماسک در ماه گذشته، تجهیزات فروخته شده استارلینک به بیش از 100 هزار عدد رسیده است و تعجبی ندارد که این شرکت بخواهد هر چه سریعتر پروژه اینترنت ماهواره ای را گسترش دهد تا در دسترس همگان قرار بگیرد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved