|  

اجاره، چالش بزرگ بازار مسکن در سال ۱۴۰۰

فرشید ایلاتی در پاسخ به این پرسش که سال آینده مهم‌ترین چالش بخش مسکن چه چیزی است،  اظهار کرد: موضوعاتی که مشخصا در بخش مسکن سال آینده با آن درگیر خواهیم بود، مالیات است. مالیات بر خانه&...

فرشید ایلاتی در پاسخ به این پرسش که سال آینده مهم‌ترین چالش بخش مسکن چه چیزی است،  اظهار کرد: موضوعاتی که مشخصا در بخش مسکن سال آینده با آن درگیر خواهیم بود، مالیات است. مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه و کلا مالیات‌های حوزه مسکن است.

وی ادامه داد: موضوع دوم که در زمان انتخابات فصل آن فرا می‌رسد، ‌اجاره مسکن است. متاسفانه بعد از 4 دهه مدل مناسبی از اجاره‌داری در بازار مسکن نداریم. این مسئله نیازمند آن است که قانونگذار به فوریت تصمیم بگیرد.

کارشناس مسکن بیان کرد: بر اساس طرح مسکن اجتماعی در جاهای مختلف شهر با مدیریت شهرداری یا نهادهای عمومی یا خیریه‌ها مساکن استیجاری ساخته شود و با اجاره کمتر از اجاره‌ های منطقه‌ای در اختیار زوج‌های جوان یا اقشار کم‌درآمد هدف قرار گیرد.

ایلاتی با اشاره به این‌که طی 7 سال اخیر ساخت مسکن متوقف شده است،‌ اضافه کرد:  سال آینده وزارت راه و شهرسازی باید گزارشی از طرح ملی مسکن ارائه دهد و اعلام کند که چه تعداد ثبت‌نام کنندگان توانسته‌اند خانه‌دار شوند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved