آمازون از سرویس استریم بازی خود با نام لونا رونمایی کرد

تاریخ انتشار 2020/09/26 خواندن در 4 دقیقه, 5 ثانیه
مدتی است سرویس‌های ابری در حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی نیز وارد شده‌اند. دراین‌می...

مدتی است سرویس‌های ابری در حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی نیز وارد شده‌اند. دراین‌میان شرکت‌های زیادی سعی کرده‌اند تا با ارائه قابلیت‌های متنوعی قدم محکم و بزرگی در این مسیر بردارند. به‌عنوان مثال مایکروسافت با سرویس Project xCloud خود به‌صورت جدی در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است. این سرویس درصورتیکه به‌صورت درست و برنامه‌ریزی شده پیاده شود، نه‌تنها می‌تواند تجربه متفاوتی از بازی‌های ویدیویی را ارائه دهد، بلکه قدم بلندی در همه‌گیر شدن این نوع از سرگرمی برخواهد داشت.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی،‌ خبر غافل‌گیرکننده‌ای منتشر شد. براساس اخبار پخش شده، آمازون نیز با راه‌اندازه سرویس ابری و استریم خود تحت عنوان آمازون لونا وارد این حوزه و رقابت با سایرین شده است. باتوجه به اطلاعات منتشر شده، علاقه‌مندان در آمریکا می‌توانند ازطریق سرویس‌های وب آمازون (AWS) بازی‌های مدنظر خود را ازطریق استریم روی هر پلتفرمی که در اختیار دارند، اجرا کنند.

باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت باید به‌صورت ماهانه ۵.۹۹ دلار برای حق عضویت در کانال بازی لونا پلاس پرداخت کنید. این در حالی است که بیش از ۱۰۰ بازی ازجمله کنترل (Control)، رزیدنت ایول ۷، Panzer Dragoon و A Plague Tale: Innocence برای مشترکین این سرویس قابل دسترسی خواهد بود. همچنین برخی از بازی‌ها با کیفیت ۴K و نرخ ۶۰ فریم اجرا خواهند شد.

سرویس استریم لونا در ماه اکتبر (مهر یا آبان) به‌صورت early access آغاز به کار خواهد کرد که کاربران می‌توانند برای آن درخواست ثبت کنند. خبر امیدوار کننده این است که در آینده نزدیک آمازون قرار است با استودیوی یوبیسافت نیز همکاری زیادی برای ایجاد یک کانال بازی جدید داشته باشد. عضویت در کانال یوبیسافت توسط سرویس لونا باعث می‌شود تا کاربران به آثاری چون Assassin’s Creed Valhalla، بازی Immortals: Fenyx Rising و Far Cry 6 در زمان شروع به کار آن دسترسی داشته باشند.

سرویس آمازون لونا برای پلتفرم‌های پی سی، Fire TV، سیستم‌عامل مک و IOS در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. کاربران سیستم‌عامل اندروید به‌نظر می‌رسد برای تجربه لونا باید زمان بیشتری را منتظر بمانند. آمازون حتی برای تجربه این سرویس همچون گوگل استیدیا، کنترلر مخصوص خود را نیز معرفی کرده است. براساس اطلاعات در دسترس، این کنترلر بین ۱۷ تا ۳۰ میلی ثانیه عکس‌العمل گیمر را منتقل می‌کند.

اگر شما هم از مشترکین سرویس‌های ابری هستید، به‌نظر شما آمازون با سرویس لونا می‌تواند این حوزه از بازی‌های ویدیویی را متحول کند یا خیر؟‌

امتیاز 0 از 5

دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

جدید ترین مقالات مشابه

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved