دانش

  |  

واکسن خوراکی کرونا از کدام گیاهان به دست می آید ؟

دانشمندان بر این عقیده هستند که برخی گیاهان خوراکی توانایی تولید mRNA موجود در واکسن کووید-19 را دارند از همین رو می خواهند راهی برای کشت این گیاهان خوراکی پیدا کنند.

براساس تحقیقاتی که در دانشگاه کالیفرنیا واقع در ایالات متحده در جریان است، دانشمندان در تلاش هستند تا mRNA موجود در واکسن های شرکت فایزر و مدرنا را در گیاهان خوراکی وارد کنند.

اما دقیقا از چه روشی این امکان وجود دارد ؟

دانشمندان در نظر دارند با استفاده از "دی ان ای" واکسن های دارای mRNA، سلول های گیاهی را مجاب به تولید و تکثیر این ماده کنند. اگر این عملیات با موفقیت رو به رو شود می توان گفت که گیاهانی خوراکی را خواهیم داشت که در آنها به مقدار یک واکسن فایزر و یا مدرنا، mRNA وجود دارد. با این روش می توان یک روش نوین جدا از تزریق واکسن برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کشف کرد.

اما با تمام مزایایی که گیاهان خوراکی دارند و همچنین توانایی جایگزین شدن آنها با واکسن های تزریقی، این فناوری دارای یک نقص بزرگ است چرا که واکسن های دارای mRNA را باید در دمای بسیار پایین نگهداری داری کرد. حال اگر گیاهان خوراکی هم دارای همچنین ماده ای باشند، باید آنها را هم نیز در دمای پایین نگه داشت که به این ترتیب مشکلاتی برای حمل و نقل و یا انبار کردن این نوع واکسن خوراکی به وجود می آید و شاید نتوان آن را در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار داد.

اکنون دانشمندان در تلاش برای پیدا کردن راهی هستند تا این معضل برای گیاهان خوراکی دارای mRNA به وجود نیاید که در این صورت اگر این پروژه با موفقیت همراه شود، می توان واکسن های خوراکی را در سراسر جهان، حتی در دور افتاده ترین روستاها تولید و عرضه کرد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved