دانش

  |  

منظومه شمسی و بزرگ ترین ستاره دنباله دار آن !

به کمک دو تن از اخترشناسان، اکنون بزرگترین ستاره دنباله دار در مجموعه منظومه شمسی را می شناسیم و می دانیم که این ستاره حتی از بزرگترین قمر سیاره مریخ هم بزرگ تر است.

در ابتدای سال جاری بود که دو تن از اخترشناسان توانستند با بررسی های که انجام شده، متوجه بزرگترین ستاره دنباله دار در داخل منظومه شمسی بشوند. بعد از آن ستاره شناسان تحقیقات خود را بر روی این ستاره دنباله دار آغاز کردند و نام این ستاره را C/2014 UN271 گذاشتند. 

دانشمندان اخترشناس این ستاره را همانند یک گاو که حالتی کروی دارد، توصیف کردند و آن را یک هیولا می دانند که در حال نزدیک شدن به کره زمین است و در آینده باید شاهد روشن تر شدن این ستاره دنباله دار باشیم.

براساس تحقیقاتی که بر روی C/2014 UN271 انجام شده، این دنباله دار عظیم الجثه دارای 200 مایل عرض می باشد که ممکن است رفته رفته قطر آن تحلیل برود و به عدد 93 مایل کاهش پیدا کند. اما در این صورت باز هم از ستاره دنباله دار Hale-Bopp که در سال 1997 بزرگترین دنباله دار شناخته شد، 10 برابر بزرگتر است.

اخترشناسان اطمینان دادند که این ستاره دنباله دار فوق العاده بزرگ تهدیدی برای کره زمین و ساکنان اش نخواهد بود اما در هر صورت مسیر احتمالی این دنباله دار از میان منظومه شمسی است و با در نظر گرفتن برآوردهای اولیه تا سال 2031 به نزدیکی خورشید می رسد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved