اقتصاد

  |  

سقوط ارزش بیت کوین در پی ممنوع شدن معاملات ارزهای دیجیتالی در کشور چین !

موافقت نهادهای دولتی چین در پی ممنوعیت استخراج و معاملات رمزارزها باعث شده تا قیمت بیت کوین و سایر ارزهای مجازی روندی نزولی را در پیش بگیرند.

سرانجام کشور چین به همراه ده ارگان نظارتی از قبیل بانک مرکزی چین و تنظیم کننده های بانکی، اوراق بهادر و ارز با تشکیل اتحادی مانع پیشرفت ارزهای دیجیتالی شدند و هرگونه استخراج و یا معامله این رمزارز ها را ممنوع اعلام کردند تا به فعالیت های غیرقانونی در رابطه با این ارزها خاتمه دهند.

این اتفاق در کشور چین برای اولین رخ داده چرا که تا پیش از این هیچ کدام از نهادهای نظارتی واقع در پکن به این صورت با یکدیگر متحد نشده بودند.

بدین ترتیب صرافی هایی مانند Coinbase و Binance که خدمات خود را بر پایه رمزارز ها در اینترنت به مشتریان عرضه می کردند، دیگر نمی توانند به کار خود در چین ادامه دهند چرا که با اعلام رسمی بانک مرکزی چین، ارزهای مجازی نباید همانند ارزهای سنتی در این کشور در جریان معاملات قرار بگیرند.

همچنین بانک مرکزی چین تمامی موسسات مالی و درگاه شرکت های اینترنتی که با تجارت ارزهای دیجیتالی در ارتباط بودند را مسدود کرده و اجازه همچنین معاملاتی را به آنها نخواهد داد.

پس از اعلام این خبر، بیت کوین در حدود 6 درصد کاهش ارزش را تجربه کرد و به 42216 دلار رسید. در پی این کاهش، دیگر ارزهای مجازی هم روندی نزولی را در پیش گرفتند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved