|  

تاثیر ضدعفونی کنندگی سرکه برای کرونا

اگرچه اسید‌ها نابودکننده ویروس کرونا هستند، اما سرکه از درجه اسیدی پایینی برخوردار است و ضد عفونی کننده چندان قوی برای کرونا نیست. تاثیر سرکه برای کرونا چیست و اصلا آیا سرکه برای کرونا خوب است...

اگرچه اسید‌ها نابودکننده ویروس کرونا هستند، اما سرکه از درجه اسیدی پایینی برخوردار است و ضد عفونی کننده چندان قوی برای کرونا نیست.

تاثیر سرکه برای کرونا چیست و اصلا آیا سرکه برای کرونا خوب است؟ از سرکه می‌توان برای ضدعفونی کردن سطوح و دست استفاده کرد؟

در ادامه به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

ضدعفونی کنندگی سرکه برای کرونا چقدر صحت دارد؟

اگرچه اسید‌ها نابودکننده ویروس کرونا هستند، اما سرکه از درجه اسیدی پایینی برخوردار است، بنابراین ضد عفونی کننده چندان قوی برای کرونا نیست.

بر اساس گفته یک کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان اگرچه اسید‌ها نابودکننده ویروس کرونا هستند، اما سرکه از درجه اسیدی پایینی برخوردار است، بنابراین ضد عفونی کننده چندان قوی برای کرونا نیست.

با این حال برای از بین بردن ویروس‌های روی سطح دست و صورت و یا سطوح مختلف، در صورتی که دسترسی به مواد شوینده ندارید، می‌توانید ترکیب الکل و سرکه را به کار ببرید. همچنین می‌توانید از سرکه و آب اکسیژنه البته به صورت کاملا جداگانه برای ضدعفونی سطوح استفاده کنید. در هر صورت باید از شوینده‌هایی استفاده کرد که چربی را نابود کنند.

برای تمیزکردن آشپزخانه نیز در صورت عدم دسترسی به محلول‌های ضدعفونی، می‌توانید از مواد ضدعفونی کننده طبیعی مانند سرکه استفاده کنید؛ به این منظور نسبت مساوی از سرکه و آب را در یک لیوان یا کاسه بریزید و حرارت دهید تا یک مایع غلیظ به دست آید، سپس با استفاده از یک اسفنج آغشته به محلول، سطوح مختلف را پاک و ضدعفونی کنید.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved