بین الملل

  |  

بحران گاز اروپا را وادار به جستجوی راه حل می کند

افزایش قیمت گاز مصرف کنندگان و شرکت های انرژی در بریتانیا را تحت تأثیر قرار داده است و این امر تاثیرات منفی بر صنایع غذایی و عرضه دی اکسید کربن داشته است.

در اکثر نقاط اروپا، مصرف کنندگان با افزایش شدید قبوض انرژی روبرو شده و دولت‌ها در تلاش برای کمک هستند. این بحران مشکل اروپایی‌ها را در تأمین بودجه انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر برجسته کرده است.
صورتحساب مصرف کنندگان در ماه‌های اخیر به سرعت افزایش یافته است، به طوری که هزینه برق 35 درصد در سال گذشته و نزدیک به 8 درصد تنها در ماه اوت افزایش یافته است
.
قیمت انرژی در اسپانیا با بازار عمده فروشی گاز ارتباط تنگاتنگی دارد، بنابراین قیمت هر مگاوات ساعت برای مصرف کنندگان اخیراً بارها به بالاترین حد خود رسیده است.
آمپارو وگا، که یک کیوسک روزنامه در مرکز مادرید دارد، می‌گوید: "من ماهانه حدود 40 یورو (34 پوند) می‌پرداختم و اکنون حدود 60 یورو پرداخت می‌کنم."
در اوایل ماه جاری، دولت ائتلافی پدرو سانچز، نخست وزیر سوسیالیست، مجموعه‌ای از اقدامات را با هدف عقب نشینی لوایح ارائه کرد
.
این اقدامات شامل کاهش مالیات و کاهش موقت سود فوق‌العاده شرکت‌های انرژی می‌شوند که باعث انتقاد صنعت شده است، اگرچه دولت تصریح کرده است که تأمین کنندگان انرژی تجدیدپذیر معاف خواهند بود.
دولت ادعا دارد هدف این کار کاهش بیش از 20 درصد قبوض برق تا پایان سال است.
با نزدیک شدن به فصل زمستان، مصرف کنندگان امیدوارند که این اتفاق بیفتد.
رهبران اتحادیه اروپا نیز مشغول پیشبرد برنامه آب و هوایی گسترده خود برای کاهش 55 درصدی انتشار کربن تا سال 2030 بوده‌اند
.
در مورد بحران کنونی، کمیسیون اروپا می‌گوید که افزایش قیمت ترکیبی از چندین عامل است، به ویژه افزایش تقاضای جهانی.
افزایش قیمت مجوزهای دی اکسید کربن تحت طرح قیمت گذاری کربن در اتحادیه اروپا مسئول برخی افزایش‌ها است، اما کمیسیون می‌گوید که این "درصد کمی" است.
اما با درخواست دولت اسپانیا مبنی بر اینکه بحران انرژی در اجلاس بعدی رهبران اتحادیه اروپا روی میز خواهد بود، بروکسل با سوالاتی مواجه است که می‌تواند برای کمک به آن‌ها چه کاری انجام دهد یا چه خواهد کرد
.
دستورالعمل‌ها ازنظر اقدامات تخفیفی که کشورهای عضو می‌توانند به تنهایی در قوانین اتحادیه اروپا انجام دهند، کار می‌شود. اما هیچ نشانه‌ای از مداخله قابل توجه و متمرکز وجود ندارد.
هرچه بحران بیشتر داغ شود، واکنش‌های شدیدتر ممکن است بر سر برنامه‌های اقلیمی اتحادیه اروپا باشد. با این حال، موافقان استدلال می‌کنند که هرچه سریع‌تر به سمت اقتصاد سبز حرکت کنیم، کشورهای عضو به زودی می‌توانند از این نوع بی‌ثباتی فرار کنند.

نفیسه سجادی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved